torsdag 27 januari 2011

Suzzie Tapper, Visst finns mirakel



Jag tycker den här låten är fin, speciellt med tanke på att den handlar om Suzzie och hennes sjukdom Parkinsons. Det finns hopp! Men eftersom jag är lite "ordnörd" så reagerar jag över texten. Ord olika värdeladdade och när hon sjunger "när jag mötte dig så förändrades livet brutalt" så är det inte något positivt i mina öron. Tvärtom. Jag får en bild av en otrevlig otäck händelse, någon som är brutal är inte trevlig. Inte i mitt tycke.

Men lyssnar man på helheten i texten inser man att det faktiskt är något positivt som hände henne "när hon mötte dig". Så när jag hör låten på radion och sjunger med, då sjunger jag istället "förändrades livet totalt". För rimma ska ju en riktig schlagertext göra:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla