torsdag 20 januari 2011

Om att få tecken

jag tror på tecken. Att vi får dem hela tiden, men ibland är vi för upptagna för att se dem - trots att vi kanske skulle fått hjälp av dem. De kommer till oss särskilt mycket när vi verkligen behöver dem. Och de kommer på så många skilda sätt. Ibland riktigt finurligt men ändå så tydligt, som det jag fick i morse;-)

Jag prenumererar sedan minst 20 år tillbaka på pocketböcker. Sådana där som man läser och glömmer lika fort. De är min avkoppling innan jag ska sova. För då kan jag inte läsa något spännande eller något som engagerar mig, då somnar jag aldrig. Det ska vara "lättsmält" till max.

Bokpaketet kommer samtidigt som morgontidningen. När jag öppnade paketet idag och såg de tre böckerna så såg jag också "tecknet" till mig. För boktitlarna var, och jag läste dem precis i den ordningen,

Gå dit hjärtat leder dig......Precis som du är...........En plats för lycka

Om inte detta är ett tecken till mig just nu när jag känner mig så vilsen, vet inte jag vad tecken är;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla