måndag 31 januari 2011

Vårens trend

inom heminredning är FÄRGER läste jag i en tidning igår. Känns härligt tycker jag som längtar efter färg efter vinterns vita, grå och svarta färger. Även om jag tycker det också är vackert i naturen.

Ofta står det lantligt vitt, när viss heminredning beskrivs i inredningstidningar. Jag tillbringade en hel del tid på bondgårdar när jag var  barn, men har inget minne av att där var vitt..... Varken i köket eller någon annanstans. Det var jordfärger, varmt och ombonat i köket. Och ofta iskallt i det så kallade finrummet. Men som sagt, inte mycket till vit inredning där.

Färgerna påverkar oss mer än vi tror. Och oftast blir man piggare, i alla fall känner man sig piggare, med färg. Så nu får våren gärna börja smyga sig på oss, välkommen!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla