lördag 8 januari 2011

En liten shoppingtur

idag tyckte jag det var dags att krypa ur mysbyxorna och bege mig in till civilisationen. Så jag tog bilen till närmaste stad för att strosa runt en stund. Hade inga direkta planer på att shoppa, mer än Body Shops fantastiska duschcreme. Kan varmt rekommendera den. Dyr, över 200 kr för en burk, men man behöver bara ta lite och ingen bodylotion efteråt så det blir inte så dyrt i längden.


Traskade runt lite stilla och kollade i butikerna utmed stora gatan där de flesta affärerna finns. Gjorde ett riktigt fynd, en kjol för 75 kr på rea. Och så köpte jag mig en guldscarfes. Jag brukar aldrig ha guld, jag är en typisk silvermänniska. Men av någon anledning så föll ögat på just den här och den passade mig som hand i handske. (Guld är medeltidens "färg" för ära). Vem vet, kanske ger den mig framgång och ära. Kan ju alltid hoppas.




Vi har turen att ha två ostaffärer i staden. Jag gillar verkligen att gå in i den typen av butiker för det finns massor av goda saker att provsmaka och köpa små bitar av. Det blev två sorters mögelost och en burk med "het jordgubbsmarmelad" som jag tror passar jättebra till osten.

Passade på att slinka in i hälsokostaffären för att köpa te. Denna gång blev det ett med ingefära och citron. Ingefära är både gott och nyttigt. Oftast kokar jag te av färsk ingefära men det är praktiskt att också ha "kopp-färdigt" te hemma. En av mina bästa vänner vägrar att dricka mitt te, hon säger att det inte är te, det är hö. Så jag har förstås vanligt svart te hemma till henne, för inte skulle jag tvinga mina vänner att dricka hö. Det gör jag så gärna själv:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla