tisdag 11 januari 2011

Behöver supportrar

ikväll gick jag tillbaka Viktväktarna efter mitt ca 6 månader långa uppehåll. I våras gick jag ner drygt 9 kilo med hjälp av deras metod som funkar för mig. Betalar via autogiro varje månad. Efter sommaren så blev det för mycket runt om mig så jag klarade inte att följa programmet. Men jag fortsatte betala.....Nåt straff ska man väl ha när man inte fullföljer sina mål, tänkte jag.

Nu har jag bestämt mig för att inte betala för något som jag inte gör. Därför tänker jag börja GÖRA nu. Så nu är jag "invägd". Hade gått upp ett par kilo, men helt ok tycker jag som inte alls tänkt på kalorierna över jul och nyår. Så nu tar jag tag i det här igen och tänker nå mitt mål, även om det tar lite tid. Bättre skynda långsamt inte inte röra sig alls.

Tänkte jag skulle starta en supporterklubb här på bloggen. Vill någon vara med? Det enda ni behöver göra är att peppa mig och skriva att jag sköter mig bra i kommentarsfältet. Inte så svårt. Ni får vara anonyma om ni vill, bara ni säger snälla saker:-))

Bjud mig inte på tårta bara, för det är inte snällt:-D

8 kommentarer:

  1. Jag ska peppa dig! och du mig hoppas jag! Jag slutade röka förra våren och har gått upp 13 kilo :) Då hade jag 10 kilos övervikt redan innan. Nu ska jag gå ner 18 kilo på 25 veckor. Jag menar...Nu kommer jag gå ner 18 kilo på 25 veckor ;)Jag skrev in mig på Aftonbladet viktklubb i måndags.

    SvaraRadera
  2. självklart Annika, kul med en "viktkompis". Men vilket häftigt mål du har. Ska du inte börja med 5 kg? Det gör jag. Sen tänker jag ta nästa 5 kg. Känns lite mer greppbart då. Såg inte din kommentar förrän efter jag frågat dig om Afromixen, så det var ju som en själ samma tanke! Det finns fler pass på Spänst som vi kan gå - same price:-)

    SvaraRadera
  3. ...och jag läste inte på din blogg förrän efter du frågat! Ja, jag vet att man blir rekommenderad att ha delmål...men jag måste programmera hjärnan, jag vill inte gå ner 5 kilo...jag vill gå ner 18 :)Jag såg att de har yoga 1900 på onsdagar. Jag kan inte exakt alla onsdagar och jag är rädd att tiden är för sen så jag inte kan sova på natten...men jag är lite sugen på det faktiskt.

    SvaraRadera
  4. @Annika: passar det dig med -18 kg på en gång, så ska jag bara heja på! Så kör jag med mina 3 kg delmål som det är på Viktväktarna. Får ju t o m guldstjärna då. Hör av mig om yogan via B

    SvaraRadera
  5. Jag är också på väg dit, har bara inte kommit så långt som du har:)//CJ

    SvaraRadera
  6. Så bra att du är det CJ, bara hör av dig när du är redo så ses vi där. Nu finns det ju på min hemort också.

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla