måndag 3 januari 2011

Rensar ut

ägnat dagen åt att städa och rensa ut. Har även passat på att kasta ut julen, allt utom adventsljusstakarna. De vill jag ha kvar så länge som möjligt, behövs mycket ljus här ute på mörka landet. Men tomtarna känns passé efter nyår tycker jag så de är nerpackade i jullådan igen.

Har städat skafferi, kylskåp och andra intressenta skåp idag. Sen är det dags att städa källaren. Milda makter vad mycket det får plats i en källare! Så lätt det är att bara ställa ner saker där och vips så är de borta. Fast det är de ju inte. De står där och "tynger ner". Enligt Feng Shui så är källaren ditt förflutna. Rörigt är det minsta man kan säga. Men nu ska det bli ordning. Låter konstigt att man kan få ordning på sitt förflutna. Det som varit har varit, eller...?

Oavsett så gillar jag inte när det är stökigt och ligger prylar överallt som man får hoppa över när man ska ta sig fram. Stora sopsäcken ska fyllas. Borde nog tänka på att lägga ut saker på blocket.se eller tradera.com och se om jag kan sälja istället för att slänga. Men frågan är om någon vill köpa det vi har i vår källare...

Kära maken ska skotta fram en gång så att vi kan köra ner bilen till källardörren. Det är minst en halvmeter snö där nu, och om vi äntligen tar tag i att städa så måste vi också kunna köra iväg det som ska slängas. Resten kanske hamnar här på bloggen till försäljning, vem vet. Håll utkik kära bloggläsare, ni kanske kan göra fynd;-)

Har lite att lära av kära släkten när det gäller att sälja sånt som tar plats och ingen använder. Fick ett meddelande på chatten häromdagen från äldsta dottern, där stod:

-Vi säljer ditt gåband nu och tar stålarna.

-Vilket gåband? svarade jag.

-Oops, fick jag till svar. Har jag glömt att fråga dig om det är ok? Vi har ditt gåband här och nu tänkte vi sälja det för ingen vill ha det.


Jag fyller alltså inte bara min egen källare utan även mina barns, men de är smarta nog att sälja prylarna och behålla pengarna. Hahaha!

2 kommentarer:

  1. Tur att jag inte har en källare, men det är nog detsamma som två fullproppade förråd.//Cj

    SvaraRadera
  2. Ja det är nog tur, du som har så svårt att göra dig av med saker;-)

    SvaraRadera

tack för din kommentar, hälsar Ulla