fredag 14 januari 2011

Let´s dance

ända sen starten för x antal år sedan, minns inte när det började, har jag varit fast för detta program. Jag beundrar de duktiga danspedagogernas förmåga att lära precis vem som helst att dansa som de aldrig gjort annat. Flera av dem är verkligen mästare på att lyfta fram det bästa hos sina partners så att de kan göra ett bra jobb. Vilka coacher, tänk om arbetslivet hade motsvarande - så bra alla skulle trivas på sina jobb!

Kläderna är vackra. Musiken härlig. Jag har alltid gillat dans!

Jag beundrar också de tävlandes förmåga att varje vecka lära sig nya danser och ny koreografi till så helt olika danser. Många får mycket kritik av domarna, vilket säkert känns tungt när man verkligen tränat, tränat och tränat för att göra något bra. Förmodligen också väldigt nervöst att visa det man tränat på i direktsändning.

De flesta tar dock kritiken som den är menad - som feedback - och använder den på ett konstruktivt och positivt sätt som ger nya fina resultat en vecka senare. Det är verkligen egenskaper som jag beundrar.

Det är bara en sak jag inte gillar och det är reklamen, synd att inte SVT kom på programidén så man sluppit en sådär 10 reklampauser på 1.5 timme




Bilden är hämtad från TV4:s webbsida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla