tisdag 11 januari 2011

Underbar "husläkare"

måste gå minst en gång om året för att ta prover på grund av en sjukdom som jag har haft i ca 10 år. Jag har lyckan att ha min egen "husläkare", vilket gör att han verkligen känner mig och kan se på mig hur jag mår.

Han vet att jag är "pipplig" med sjukdomar och lätt oroar mig och han ger mig alltid den tid jag behöver för att få de förklaringar jag behöver för att bli lugn. När han säger -"jag vill att du ska må bra Ulla", då vet jag att han menar just det. Han menar att just jag ska må bra. Han ser mig.

Är det inte det vi alla önskar. Att bli sedda. Och bekräftade.

Att vara "mindful" här och nu och inte tänka på alla måsten runt omkring mig, är något som jag verkligen behöver för att komma tillbaka i min vanliga form igen. En sak i taget. Så ordnar det sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla