lördag 1 januari 2011

Innedag

inte van att vara vaken till halv 3 på natten så därför sov jag extra länge i morse. Idag har inte vädret lockat till uteaktiviteter, det är halt och blåsigt. Så jag har varit inomhus hela dagen. Har städat lådor och tittat på repriser i tv. Kollade bland annat på konserten som var kvällen före kronprinsessans bröllop i somras. Ett fantastiskt program med underbar musik. Har sett programmet tidigare men det var väl värt att se om igen.

Passade även på att baka några bananmuffins modell större. Perfekt att baka om man har bruna bananer liggandes. Kan inte med att bara slänga dem, så då blir det muffins istället.

Hunden har varit lika slö som jag idag. Det hände mycket igår som hon inte var van vid, inte minst alla dessa tusentals raketer och fyrverkerier som smällde och sprakade över nejden. Så hon har mest legat i en hörna och sovit idag och däremellan snott min tv-fåtölj när jag gått därifrån:-). Nu börjar hon piggna till och springer ut och in i altandörren precis som vanligt, i tron att det verkligen är en svängdörr (och inte matte eller husse som får springa och öppna och stänga hela tiden)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla