söndag 2 januari 2011

Grönt

den som läser min blogg ibland vet att jag tror att färgerna runt om påverkar oss på olika sätt och att de stimulerar oss. Och att vi faktiskt väljer färger efter de behov vi har.

Var på shoppingtur med gamla mamma, gamla moster och en av mina döttrar i eftermiddags. Av någon anledning köpte jag två gröna tröjor, en färg som jag har väldigt lite av i min garderob. Men idag fastnade blicken direkt på just de där tröjorna. Den första jag köpte var verkligen riktigt GRÖN. Till den hittade jag en brosch i form av en fjäril i exakt samma färg. Den andra var i lite mörkare grön, kombinerad med svarta ränder.


Nyss slog jag upp vad färgen grönt står för och så här är det:

Färgen grön stimulerar drömmar. Hjälper dig att stressa av, förbättra minnet, se det positiva i tillvaron, lindra huvudvärk, ta beslut, balansera dina känslor och skapa harmoni mellan kropp själ och ande.

Tycker det är lite kul med tanke på mitt tidigare inlägg idag:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla