fredag 14 januari 2011

Läppförstoring

är något jag faktiskt inte förstår mig på. Det finns mycket man kan göra om man vill göra sig "vacker" och "ung" och om man har svårt att acceptera hur man ser ut egentligen. Fast jag själv skulle aldrig våga mig på det. Kan inte tänka tanken att någon sprutar in ex vis gift i ansiktet som förlamar delar av det. Vad händer om 10 år, kanske ger det bestående skador så halva ansiktet blir förlamat, så tänker jag.

Eller att lägga sig på operationsbordet, bli sövd och skuren i om det inte är nödvändigt, om man inte är sjuk?

Läppförstoring känns som bland det töntigaste man kan göra. Antingen så ser de ut som en badanka i profil eller så flyter läppen ut över halva ansiktet. Varför i fridens namn vill man se ut så? Sexigt? Njae.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla