fredag 7 januari 2011

I mitt hem

ja, det är ju inte bara mitt förstås utan vårt, är det viktigaste för mig att skapa en harmonisk, kärleksfull och trivsam stämning. Jag är inte så bra på trender men jag gillar att ha det fint omkring mig. Fint på mitt sätt:-).

Har inte så många prydnadssaker som bara är just prydnadssaker utan i så fall fyller de oftast en funktion samtidigt som de är fina. Fast några har jag ju förstås. Och så älskar jag hjärtan i alla former. Här kommer några bilder på "installationer" som jag har fixat.

Jesusfiguren är nästan det enda minne jag har kvar från min farmors hem. Han saknar en hand - men vem är perfekt?

En vanlig enkel korg på ett bord blir riktigt fint som tidningssamlare tycker jag.


Brudfotona från våra barns och vårt eget bröllop har jag monterat i "sillalådor".

En sten är perfekt som bokstöd. En liten vespa på tavelhyllan jämte bilden av min favoritplats, platsen framför Sacre Coeur i Paris, gör de hela lite mer levande.


Och änglarna med hjärtan i händerna hälsar våra gäster välkomna i hallen! För att förstärka intrycket ligger det ett hjärta på bordet och på ljusstaken står det "love".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

tack för din kommentar, hälsar Ulla